مزایای اسپیرولینا در باروری سالم

بارداری یک دوره فوق العاده در زندگی یک زن به شمار می آید که در این دوران حفظ سلامتی برای مادر و جنین یک امر حیاتی است. بنابراین رژیم غذایی مغذی در دوران بارداری ضروری است. به خصوص افزایش آهن جهت تشکیل گلبول های مفید برای تأمین تغذیه جنین بسیار مهم است. در صورتی که 85 درصد زنان باردار در سه ماهه سوم خود دچار فقر آهن می شوند.

اسپیرولینا به عنوان منبع آهن مناسب در دوران بارداری عمل می کند. اسپیرولینا سطوح بالایی از آهن را داراست که به راحتی در دستگاه گوارش جذب می شود. اسپیرولینا یکی از مهم ترین غذاهای مکمل در تغذیه امروزی بوده است و برای مبارزه با کم خونی در دختران نوجوان و زنان با بهبود سطح هموگلوبین استفاده می شود. این میکروجلبک شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری بوده که طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن فراهم می کند. اسپیرولینا از طریق محتوای تغذیه ای یک راه عالی برای حمایت از باروری سالم است. پروتئین موجود در اسپیرولینا بالاتر و با کیفیت تر از تمام پروتئین های گیاهی دیگر از جمله حبوبات( لوبیا، نخود، سویا و غیره ) است.

اسپیرولینا یک منبع گیاهی فعال از ویتامین های B1 ، B12 ، و C، کلسیم ، منیزیم ، اسید فولیک و غیره است که نیازهای رشدی جنین را فراهم می آورد. اسپیرولینا یک منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که موجب سلامتی چشم و مغز جنین می شود. اسپیرولینا همچنین حاوی ویتامین K2 و k1  به مقدار قابل توجهی است که موجب لخته شدن طبیعی خون و تشکیل استخوان خوب در جنین می شود. اسپیرولینا حاوی ویتامین A است که به طور معمول مضر نیست بلکه مصرف بیش از حد اسپیرولینا در دوران بارداری توصیه نمی شود. همچنین اسپیرولینا دارای بالاترین مقادیر بتاکاروتن است. اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز کودک و راحتی مادر است.

اسپیرولینا یک ماده فوق العاده جهت رژیم غذایی باروری در زن و مرد می باشد که در تغذیه تخمک ، اسپرم و ایجاد تعادل هورمونی کمک شایانی می نماید. اسپیرولینا با پروتئینی بیشتر از سویا ، ویتامینی بیش از هویج ، آهنی بیش از گوشت گاو، منبع قوی برای کنترل چربی ، منبع ضروری از اسیدهای چرب و هضم آسان غذایی خارق العاده برای باروری است. این جلبک متراکم شامل تعداد زیادی از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پروتئین ها بوده که مواد مغذی مورد تغذیه تخمک ها را فراهم می کند و کیفیت تخمک ها را افزایش می دهد و این امر به ویژه در کسانی که بزرگتر از 35 سال هستند بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *