اسپیرولینا چیست

اسپیرولینا یکی از غنی ترین و تنها منبع گیاهی ویتامین است که یکی از موارد ضروری برای آزاد سازی انرژی در بدن و بهتر کار کردن دستگاه عصبی است.همچنین دیگر انواع ویتامین B مانند (نیاسین)،(بیوتن)،(پانتوتنیک اسید) و مواد مغذی دیگر از جمله فولیک اسید،اینوزیتول، و ویتامین E و C هم در اسپیرولینا یافت می شود.

اسپیرولینا یکی از مکمل های غذایی مهم،کامل و طبیعی در دنیا بوده که غنی از ویتامین ها، اسیدهای چرب غیر اشباع، پلی ساکاریدها، مواد معدنی، 60 تا 70 درصد پروتئین، کلروفیل، آمینو اسیدهای ضروری مثل گامالینولنیک اسید، اسیدهای چرب ضروری مانند پالمتیک اسید و لینولئیک اسید، کاروتنوئیدها و سایر رنگیزه هایی است که فعالیت و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و میتواند به محافظت سلول از آسیب کمک کند.

 

 

جلبک ها منبع پروتئین ها و املاح معدنی

 

 

 

جلبک ها جزو مواد غذایی فوق العاده هستند و به عنوان « سبزی دریایی معجزه گر» شهرت گرفته اند. این سبزی های رنگارنگ ارزش غذایی بالایی دارند و در عین حال کالری بسیار اندکی را نیز وارد بدن میکنند.برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی مفید و موثر می باشند نیز بهترین وسیله می باشد. همچنین جلبک ها سرشار از مواد معدنی ، فیبرها و همچنین پروتئین و برای افرادی که خام خوارند می تواند به عنوان یک غذای کامل مورد استفاده قرار گیرد. در سال 1974، سازمان بهداشت جهانی(World Health Organization) اسپیرولینا را به عنوان « یک غذای چند منظوره مفید»،سرشار از آهن و پروتئین و قابل تجویز« بدون خطر برای کودکان» و نهایتا یک غذای بسیار مناسب برای همه معرفی کرده است.  سازمان ملل متحد (United Nations)  استفاده از میکروجلبک اسپیرولینا را علیه سوء تغذیه در سال 2003 اعلام کرد و همچنین آژانس فضایی اروپا(ناسا)،اسپیرولینا را به عنوان یکی از اصلی ترین غذاهای مورد توصیه طی ماموریت های فضایی طولانی مدت دانستند.

طبق مطالعات انجام شده توسط جمعیت بازنشستگان آمریکا که در سپتامبر سال 2006 چاپ شده، اسپیرولینا یکی از بهترین غذاهایی است که باعث طول عمر بیشتر میشود معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *